Projecten

Als stichting ondersteunen we momenteel 3 vaste projecten, waarbij bescherming en onderzoek van de neushoorns de kernwoorden zijn. Dit zijn de Sumatran Rhino Sanctuary op Sumatra (Indonesie), Ujung Kulon National Park op Java (Indonesie) en Tembe Elephant Park (Zuid Afrika). Naast deze vaste projecten is er ruimte om andere neushoorn gerelateerde projecten te ondersteunen, waarbij onze hulp gewenst is.

Tembe Elephant Park

Tembe Elephant Park is een reservaat in noord Zuzuland in Zuid Afrika aan de grens van Mozambique. Onder andere de 'Big Five' zijn bewoners van het reservaat dat 300 km2 omvat langs de kust van Zuid Afrika. Het reservaat heeft een gezonde populatie witte en zwarte neushoorns. Daarnaast diverse andere beschermde diersoorten zoals de olifant, luipaard, Afrikaanse wilde honden, bruine en gevlekte hyenas, Galagos (Bushbabies) en diverse zeldzame vogels. Het meest bedreigde vegetatietype zandbos is ook aanwezig in Tembe.

Sumatran Rhino Sanctuary

In het natuurreservaat Way Kambas in het zuidoosten van Sumatra ligt de Sumatran Rhino Sanctuary, afgekort SRS.
Dit opvangcentrum voor Sumatraanse neushoorns ligt vlakbij het dorpje Way Kambas en naast the Elephant Training Centre aan de rand van het regenwoud, vlakbij de rivier Way Kanan.

Nationaal Park Ujung Kulon

Nationaal Park Ujung Kulon ligt in het extreem zuidwesten van Java, Indonesië, op zo’n 153 kilometer van de hoofdstad Jakarta, in de provincie Banten. In het Javaans betekent Ujung Kulon “Westelijke Punt”.